Terug naar boven

Op de hak

  • Mariska
  • Marketeer

  • vrijdag 6 oktober 2017
  • 1276 keer bekeken

Leesduur: 2 minuten

De Nederlandse vrouw gaat vaak slecht gekleed (lees: niet vrouwelijk) de deur uit. Toen ik dit tijdens een scrollsessie op social media las, betrapte ik mezelf erop dat ik even omlaag keek om mijn kleding te inspecteren. Dat viel toch wel mee? Skinny jeans, casual shirtje, vrolijk gekleurd bomberjasje en mijn favoriete witte klittenbandsneakers. Ik gaf mezelf een 7. Maar na een tweede kritische blik, werd dit al snel een 6,5. Met de beste wil van de wereld kon ik dit eigenlijk niet heel vrouwelijk noemen. Snel klikte ik het item weg.

Toch kreeg ik het item maar niet uit mijn hoofd. Was het echt zo erg? Toegegeven, jurkjes zijn niet helemaal mijn ding. Maar met schoenen kun je ook een goed statement maken. Ik keek meteen maar eens kritisch naar mijn schoenenverzameling. Na ruim acht jaar bij Nelson, past de verzameling nauwelijks in de schoenenkast, en zit ik ruim boven 21 paar schoenen dat de gemiddelde Nederlandse vrouw bezit. Sneakersveterschoentjes, stoere laarsjes. Maar op een paar sleehakjes na, geen enkele hak van betekenis te bekennen. Stom eigenlijk, aangezien ik met mijn 165 cm best wat lengte kan gebruiken.

Ik besloot dit seizoen de uitdaging met mezelf aan te gaan, in de vorm van een paar gloednieuwe zwarte laarzen met een flinke blokhak. Tijdens het passen in de winkel werd ik meteen blij van het resultaat.
Staand voor de spiegel viel die hoogte best mee, ze zaten heerlijk en het maakte mijn outfit gelijk een stuk vrouwelijker. Dit moest ik toch kunnen?

De volgende ochtend heb ik mijn nieuwe aanwinst gelijk uitgeprobeerd. De eerste uitdaging kwam toen ik me, vlak voordat ik de deur uitstapte, realiseerde dat ik mijn telefoon nog boven in de slaapkamer lag. Met blokhakken ren je toch nèt iets minder soepel de trap op. De tweede uitdaging kwam gelijk daarna. Hoe ging ik eigenlijk naar mijn werk? Autorijden in mijn nieuwe blokhakken voelde een beetje te ambitieus. Gelukkig was het mooi weer, dus de keuze voor de fiets was snel gemaakt. Dat dit vervolgens voelt alsof je op een kinderfietsje rijdt, nam ik op de koop toe. Eenmaal op mijn werk aangekomen volgde het laatste obstakel van mijn parcours. De lange route van het fietsenhok naar m’n werkplek. Het voelde ineens als een eindeloze catwalk. Aangemoedigd door diverse collega's – "Hé, wat leuk, je draagt hakken!” - dat wel. Dat belooft wat voor dit najaar...

Gerelateerde artikelen Onze favorieten


Auteur
  • Mariska
  • Marketeer

Mariska (31) woont samen met haar vriend Jordy in Hoofddorp en is 8 jaar Marketeer bij Nelson. In haar column schrijft ze over de schoenen in haar leven.