Garantie en klachten Ben je niet tevreden? Wij lossen het graag op!
 
 

Bij Nelson Schoenen staan service en hoogwaardige producten hoog in het vaandel.
Heb jij, ondanks de zorg die wij besteden aan onze producten, vragen over een product of dienst?
Meld dit ons en wij staan direct voor je klaar om het op te lossen.

Vragen over de kwaliteit van de schoenen gekocht in een Nelson winkel
Voor onderhoudsvragen en/of klachten over de kwaliteit van de schoenen, die gekocht zijn in een van de Nelson winkels, kun je direct contact opnemen met de desbetreffende winkel. In geval van klachten, bij een aankoop in een Nelson winkel, verzoeken wij om de aankoop ter beoordeling mee te nemen naar de winkel, hier dient dan wel het aankoopbewijs te kunnen worden overlegd.

Vragen over de kwaliteit van de schoenen gekocht via de webshop
Indien er vragen zijn over de kwaliteit of een klacht n.a.v. een online aankoop kun je altijd terecht in één van de 90 Nelson winkels. Ben je niet in de gelegenheid een Nelson schoenenwinkel te bezoeken? Neem dan contact op via het contactformulier. Wij zullen dan uiterlijk binnen 2 werkdagen contact opnemen.

Klacht over geleverde dienst, website of medewerker
Mocht je een klacht hebben over een geleverde dienst, de website, of één van onze medewerkers dan kan dat kenbaar worden gemaakt via de klantenservice. Stuur je klacht naar webshop@nelson.nl, dan kunnen wij daar het beste en snelste mee aan de slag. Wij zullen de klacht in behandeling nemen en indien nodig een intern onderzoek opstarten.

Wij streven ernaar om de klacht binnen 14 dagen te beantwoorden, mocht dit langer duren door een lopend onderzoek zullen wij dit tijdig, binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, kenbaar maken.

Garantievoorwaarden
Op alle aanbiedingen en bestellingen zijn de algemene voorwaarden, zoals vermeld op de website, van toepassing.
Mocht er een defect of ondeugdelijk product zijn ontvangen dan kan er beroep worden gedaan op de wettelijke garantie.
Een defect of ondeugdelijk product veroorzaakt door een productiefout valt onder onze garantie, dit zullen wij te allen tijde in behandeling nemen en direct een passende oplossing bieden.
Om in aanmerking te komen voor de garantieoplossing dien je in het bezit te zijn van het aankoopbewijs (tevens garantiebewijs), klachten zonder aankoopbewijs worden door ons niet in behandeling genomen.

Onder deze garantie vallen niet:
• Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
• Defecten en slijtage welke niet te verwachten zijn bij normaal gebruik
• Veranderingen aan het product zoals reparaties die niet zijn uitgevoerd door de fabrikant of aangewezen reparatiediensten
• Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of nalatig onderhoud
• Verkleuring of afgeven van schoenen aan andere producten
• Ritsen, studs, kraaltjes en overige applicaties