Ruilen & retourneren
Voor het ruilen & retourneren van (online) bestellingen gelden de volgende voorwaarden:
- Bij Nelson kun je tot 30 dagen na ontvangst van de bestelling retourneren.
- Het artikel is compleet, onbeschadigd en ongebruikt.
- Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen niet geruild of geretourneerd worden via de post, maar uitsluitend via één van onze winkels.
- De online bestellingen kunnen gratis binnen het retourtermijn geretourneerd worden bij een Nelson winkel of DHL ServicePoint.
- Het ruilen van online bestellingen kan alleen in de winkel worden gedaan.
- Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen alleen worden geruild via de winkel.
- Ruilen van online aankopen kan alleen in de winkel worden gedaan met de juiste formulieren en in originele staat.
Je kunt je (online) bestelling kosteloos ruilen of retourneren in één van onze Nelson winkels. Zorg dat je alle items in de originele verpakking bij je hebt en geef dit gezamenlijk af met het retourformulier. Het retourformulier wordt altijd meegezonden met de bestelling. Het is bij het retour brengen van jouw (online) bestelling ook mogelijk het bedrag terug op de rekening te laten storten middels retour pinnen. De retourbetaling zal in dat geval binnen 1 á 2 dagen op de rekening staan.
Let op! Mocht je de online bestelling retour brengen en heb je gekozen voor Klarna of Paypal. Dan zal dit ook via deze weg gecrediteerd worden. Bij Klarna zal dit gebeuren door het bedrag in mindering te brengen op de openstaande facturatie, bij Paypal zal het retour gestort worden op je Paypal account.
Het retourneren van jouw online bestelling is het gemakkelijkste via het retourformulier dat bij iedere bestelling is bijgevoegd. Volg de stappen op dit formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
- Pak je retourzending in: Verpak de retourzending bij voorkeur in de originele doos waarin de zending is geleverd. Je hoeft niets te printen of te plakken. Het verzendlabel dat reeds op de doos is geplakt, is ook bruikbaar voor jouw retourzending. Heb je de oorspronkelijke doos met verzendlabel niet meer? Gebruik dan een doos van vergelijkbare kwaliteit en verpak alle artikelen zoveel mogelijk in één doos. Bij een DHL ServicePoint kun je onder vermelding van “Nelson Schoenen” een nieuw verzendlabel laten afdrukken.
- Overhandig je retour: Zoek een DHL ServicePoint bij jou in de buurt via dhlecommerce.nl. Je ontvangt een afgiftebewijs (per sms of e-mail) met track & trace-code waarmee je jouw retourzending kunt volgen. Bewaar dit bewijs goed.
- Terugbetaling: Wanneer de retourzending in goede orde is ontvangen zal Nelson Schoenen deze beoordelen en verwerken. Als je de bestelling of een gedeelte hiervan wilt retourneren dan zal Nelson Schoenen het aankoopbedrag en de al dan niet verschuldigde verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk terugstorten (uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping).
Wanneer je het bedrag op je rekening ontvangt is afhankelijk van de betaalmethode en bank die je gebruikt hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Heb je (een gedeelte van) de bestelling betaald met een VVV Cadeaukaart of FashionCheque? Dan wordt dit gedeelte in een aparte transactie teruggestort op de rekening waar je het restbedrag mee hebt voldaan. Deze aparte transactie kan 1 á 2 dagen langer duren. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Indien het product door gebruik is beschadigd, behoudt Nelson Schoenen zich het recht voor een redelijke schadevergoeding in te houden van het terug te betalen bedrag, dan wel dit in rekening te brengen.
Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen niet geruild of geretourneerd worden via de post maar uitsluitend via de winkel.
Modelformulier voor herroeping
Het retourneren van je bestelling kan het gemakkelijkste door gebruik te maken van het bij de bestelling geleverde retourformulier en de stappen te volgen die daarop beschreven staan. Je kunt echter ook altijd gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit is echter niet verplicht.
Retourneren is binnen Nederland gratis via de winkel of een DHL ServicePoint. Kies je ervoor om de retourzending met PostNL te versturen, dan is dit voor eigen rekening én eigen risico.
Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 30 dagen gratis retour sturen, passen mag uiteraard wel. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag terug op de rekening waarmee je hebt betaald.
Indien je je bestelling terugbrengt in de winkel en je aankoopbedrag retour wilt ontvangen, heeft het onze voorkeur om dat terug te storten op je bankrekening middels 'retourpinnen'. Dat is in feite een omgekeerde pintransactie. Wanneer je retour wordt aangeslagen op de kassa en je via retourpinnen je aankoopbedrag terugkrijgt, steek je op aanwijzing van de winkelmedewerker een bankpas in de pinautomaat en volg je de instructies op het scherm. Nadat je de stappen succesvol hebt afgerond, krijg je van de winkel de retourbon mee en wordt het aankoopbedrag teruggestort op je de bankrekening van de pas die gebruikt is. Afhankelijk van de bank zal het bedrag binnen 1 á 2 dagen op de rekening staan.
Let op! Bewaar de retourbon goed, dit is het bewijs dat het retourpinnen is uitgevoerd.
Meer informatie vind je op deze website.
Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaalde) verzendkosten van de heenzending van uw pakketje volledig worden terugbetaald. Wanneer slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd, zal alleen dat deel van het aankoopbedrag worden terugbetaald en de (indien betaalde) verzendkosten van de heenzending niet.
Het retourformulier dat je bij je bestelling hebt gekregen bevat een adreslabel. Knip deze uit en plak het over je eigen adres op de omdoos. Voeg vervolgens het ingevulde retourformulier bij de artikelen in de omdoos, en plak de doos goed dicht. Geef je pakket vervolgens af bij een DHL ServicePoint.
Deze kun je vinden op de website van DHL. Je kunt op de website je postcode en plaats invullen en de website toont dan het dichtstbijzijnde DHL punt.
Je kunt artikelen in originele staat binnen 30 dagen na levering retourneren. Door het return-on-same-label-principe is het verzendlabel tevens het retourlabel en hoef je deze niet meer te printen of aan te vragen. Doe de artikelen die je wilt retourneren in hun originele verpakking terug in de verzenddoos en geef deze af bij een DHL ServicePunt en breng de items terug in één van onze winkels.
Heb je de originele verzenddoos en bijbehorend verzendlabel niet meer? Pak je bestelling in in een willekeurige stevige doos en vraag onder vermelding van "Nelson Schoenen" een nieuw retourlabel aan bij een DHLServicePunt. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
Laden..