We hebben onze standaard retourtermijn van 14 dagen tijdelijk verlengd naar 30 dagen. Door de lockdown kunt u uw bestelling tijdelijk kosteloos retourneren via DHL. Helaas kan het momenteel langer duren dan gebruikelijk om retourzendingen te verwerken en restituties uit te voeren. Bedankt voor uw geduld.
Ruilen & retourneren
Bij Nelson kun je tot 30 dagen na ontvangst van de bestelling retourneren. Je kunt jouw online aankoop gratis binnen de termijn retourneren bij een DHL ServicePoint. Uiteraard kun je ook gebruik maken van andere vervoerders. Je dient in dat geval het pakket zelf te frankeren.
De schoenen mag je natuurlijk passen. Stuur je ze retour let dan op dat de geretourneerde schoenen ongebruikt en onbeschadigd zijn. De verpakking dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te zijn. Tevens moet je in het bezit zijn van het aankoopbewijs, kopiebon of duidelijk bankafschrift en een ingevuld retourformulier. Bij de retourzending ligt het risico van eventueel tijdens het transport ontstane schade of het verdwijnen van de retourzending bij de klant. We raden aan om het verzendbewijs per e-mail altijd goed te bewaren om aan te tonen dat je pakket is geretourneerd in geval je pakket zoek raakt.
Onze winkels zijn weer geopend voor Shoppen op afspraak. Je kunt ook een afspraak inplannen om jouw webshop pakketje retour te brengen in een winkel naar keuze. Het is bij het retour brengen van jouw online bestelling in één van onze Nelson winkels ook mogelijk direct je terugbetaling te ontvangen.
Retour sturen per post is alleen mogelijk voor online aankopen. Het retourneren van jouw bestelling is het gemakkelijkste via het retourformulier dat bij iedere bestelling is bijgevoegd. Volg de stappen op dit formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
Pak je retourzending in Verpak de retourzending bij voorkeur in de originele doos waarin de zending is geleverd. Je hoeft niets te printen of te plakken. Het verzendlabel dat reeds op de doos is geplakt, is ook bruikbaar voor jouw retourzending. Heb je de oorspronkelijke doos met verzendlabel niet meer? Gebruik dan een doos van vergelijkbare kwaliteit en verpak alle artikelen zoveel mogelijk in één doos. Bij een DHL ServicePoint kan je onder vermelding van “Nelson Schoenen” een nieuw verzendlabel laten afdrukken.
Overhandig je retour Zoek een DHL ServicePoint bij jou in de buurt via dhlparcel.nl. Je ontvangt een bewijs (per sms of e-mail) met track & trace-code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Bewaar dit bewijs goed.
Terugbetaling Wanneer de retourzending in goede orde is ontvangen zal Nelson Schoenen deze beoordelen en verwerken. Als je de bestelling of een gedeelte hiervan wilt retourneren dan zal Nelson Schoenen het aankoopbedrag en de al dan niet verschuldigde verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk terugstorten (uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping).
Wanneer je het bedrag op je rekening ontvangt is afhankelijk van de betaalmethode en bank die je gebruikt hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt aangegeven of ingestemd. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen niet worden geruild of geretourneerd via de post maar uitsluitend via de winkel. De winkels zijn vanaf 20 januari weer geopend.
Indien het product door gebruik is beschadigd, behoudt Nelson Schoenen zich het recht voor een redelijke schadevergoeding in te houden van het terug te betalen bedrag, dan wel dit in rekening te brengen.
Let op: Retourzendingen vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van het tarief dat de verzender hiervoor hanteert.
Modelformulier voor herroeping
Het retourneren van je bestelling kan het gemakkelijkste door gebruik te maken van het bij de bestelling geleverde retourformulier en de stappen te volgen die daarop beschreven staan. Je kunt echter ook altijd gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit is echter niet verplicht.
Indien je je bestelling terugbrengt in de winkel en je aankoopbedrag retour wilt ontvangen, heeft het onze voorkeur om dat terug te storten op je bankrekening middels 'retourpinnen'. Dat is in feite een omgekeerde pintransactie. Wanneer je retour wordt aangeslagen op de kassa en je via retourpinnen je aankoopbedrag terugkrijgt, steek je op aanwijzing van de winkelmedewerker een bankpas in de pinautomaat en volg je de instructies op het scherm. Nadat je de stappen succesvol hebt afgerond, krijg je van de winkel de retourbon mee en wordt het aankoopbedrag teruggestort op je de bankrekening van de pas die gebruikt is. Afhankelijk van de banken kan het bedrag binnen enkele (werk)dagen teruggestort zijn.
Let op: bewaar de retourbon goed, dit is het bewijs dat het retourpinnen is uitgevoerd.
Meer informatie vind je op deze website.
Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaalde) verzendkosten van de heenzending van uw pakketje volledig worden terugbetaald. Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd, zal alleen dat deel van het aankoopbedrag worden terugbetaald en de (indien betaalde) verzendkosten van de heenzending niet. In dit geval worden er €3,50 aan retourkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Gratis retourneren is mogelijk in al onze Nelson, ECCO en Timberland winkels.
Je ontvangt een e-mail zodra jouw retourzending door ons in goede orde is ontvangen. We streven ernaar om je pakket na binnenkomst zo snel mogelijk te verwerken, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping.
Wanneer de geretourneerde goederen bij ons zijn aangekomen ontvang je een bevestiging per e-mail. We streven ernaar om je pakket na binnenkomst zo snel mogelijk te verwerken.
Retourzendingen vanuit het buitenland (België en Duitsland) zijn volledig voor eigen rekening. Je retour pakketje kan worden verzonden via een vervoerder naar keuze. Gebruik onderstaand retouradres:
Nelson Schoenen - retouren
Willem Brocadesdreef 1
2132PV Hoofddorp
Ja, je kunt (een deel van) de webshopbestelling retourneren in één van de ruim 100 Nelson winkels in Nederland en in één van onze Ecco winkels. Je krijgt daarbij direct het betreffende (deel van het) aankoopbedrag terug als de winkel over voldoende contant kasgeld beschikt, of je kunt door middel van 'retourpinnen' het bedrag terug laten storten op je rekening.
Wanneer je voor de betaalmethode Klarna gekozen hebt, zal Klarna het (deel van het) aankoopbedrag met je verrekenen. Ook als je de Klarna-factuur al betaald hebt, zal de terugbetaling via Klarna verlopen en kunnen wij in de winkel geen geld retour geven.
Vergeet bij het retourneren in de winkel niet het retourformulier mee te nemen die je ontvangt bij de zending van de schoenen die je wilt terugbrengen.
Retourneren in de winkel heeft de volgende voordelen:
- Je krijgt (indien er voldoende kasgeld aanwezig is) direct het aankoopbedrag terug.
- Het is gratis (bij ruilen en/of retourneren per post betaal je €3,50 voor je retourzending).
- Indien gewenst en op voorraad kun je het artikel direct omruilen voor een ander artikel
Bij het retourneren van schoenen dienen deze ongebruikt, onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele schoenendoos te zitten. Je dient binnen 14 dagen na ontvangst je retour te hebben gemeld. Vervolgens heb je nog 14 dagen om de schoenen daadwerkelijk te retourneren. Je kunt de schoenen uiteraard ook meteen binnen 14 dagen aanbieden in een Nelson schoenenwinkel. Dit uitsluitend op vertoon van het aankoopbewijs.
Bekijk hier een overzicht van alle Nelson winkels waar je een online bestelling kan retourneren.
Wettelijk is Nelson bij een retour verplicht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het aankoopbedrag terug te storten. Op het moment dat wij de retournering ontvangen, krijg je automatisch een email ter bevestiging.
Indien je gekozen hebt voor de betaalmethode Klarna, zal de verrekening en/of retourbetaling via Klarna verlopen.
Ruilen per pakketpost is alleen mogelijk door het artikel op de standaard manier te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Je kunt een artikel ruilen door deze te retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Bij een aankoop in de winkel kun je, voor eventuele reclamatie van het prijsverschil, naar de winkel teruggaan met je aankoopbewijs. We hanteren de volgende voorwaarden voor reclamatie: Het artikel is binnen 7 dagen voor de prijsverlaging gekocht, het artikel is nog ongedragen en op het moment van constateren nog in dezelfde maat en kleur in het filiaal of online (via webzuil) beschikbaar.
Laden..