Bezorgen
Vanaf donderdag 5 november 2020 wordt jouw bezorging en eventuele retourzending geheel verzorgd door DHL. Heb je een bestelling geplaatst vóór 5 november 2020? Dan verloopt jouw eventuele retourzending nog via PostNL. Bekijk op het verzendlabel op de doos wie jouw pakket heeft bezorgd.
Nelson Schoenen biedt je een ruime keuze in de bezorging van jouw nieuwe schoenen. Een bestelling die op werkdagen geplaatst is voor 22.00 uur, is de volgende dag al in huis.
Voor zendingen binnen Nederland geldt: van maandag tot en met vrijdag voor 22.00u besteld, de volgende dag al in huis. Bestellingen die op zaterdag en zondag geplaatst worden, worden gewoonlijk op maandag geleverd. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee de status van de levering gevolgd kan worden op dhlparcel.nl.
Er kan altijd iets mis gaan. Indien je bestelling na 7 dagen nog niet geleverd is, je geen bestelbevestiging of Track & Trace code hebt ontvangen; raden wij je aan contact op te nemen met onze klantenservice.
Wij versturen bestellingen ook naar België en Duitsland. Bestellingen met een afleveradres in België levert DHL binnen 1-2 dagen, bestellingen met een afleveradres in Duitsland binnen 2-3 dagen.
Voor alle bestellingen geldt dat je geen verzendkosten betaalt indien de totale orderwaarde €39,95 of hoger is. Is de totale orderwaarde lager dan dit bedrag dan betaal je een bijdrage van € 3,95. Retourneren is gratis.
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- DHL bezorging op jouw huisadres.
- DHL bezorging op een ander adres dat is opgegeven bij het bestelproces als afleveradres, bijv. het adres van je werk.
(Nederland: Verstuur je naar een gesloten bedrijf of winkel, maar neemt deze nog wel zendingen aan? Dan moet dit vermeld worden bij de deurbel, anders stuurt DHL de zending retour.
België: Is een zakelijke zending onderweg naar een gesloten bedrijf of winkel? Dan gaat het pakket retour naar het centrale magazijn van Nelson.) - Afhalen bij één van de DHL ServicePoints binnen 7 dagen
Je kunt jouw keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken.
Zendingen die door DHL worden uitgevoerd:
In dat geval zal de DHL bezorger eerst een poging doen om jouw pakketje bij je buren af te leveren. Lukt dit niet? Dan neemt de bezorger jouw pakketje weer mee om af te leveren bij een DHL ServicePoint. Na iedere mislukte bezorgpoging doet DHL een kaartje met bezorgcode in je brievenbus. Met de code kun je online tot 22.00 uur op de website van DHL een bezorgafspraak maken: afleveren bij een DHL ServicePoint of opnieuw thuislevering met een andere datum/tijdvak.
Zendingen die door PostNL worden uitgevoerd:
Ben je niet thuis als PostNL de bestelling bij je komt afleveren? In de meeste gevallen probeert de bezorger van PostNL je pakket af te geven bij één van je buren. Mocht dit het geval zijn dan zal de bezorger dit melden middels een briefje met daarop vermeld het huisnummer waar de zending is afgegeven. Mocht je zelf een voorkeur willen aangeven voor de afgifte van je pakket ga dan naar de website van PostNL.
Let op: wijzigingen kunnen op de dag van de eerste bezorgpoging tot 22.00 uur worden doorgevoerd. Voer je geen wijziging door? Dan wordt de zending, volgens PostNL standaardprocedure, de eerstvolgende dag afgegeven aan een afleverpunt bij jou in de buurt.
Tijdens het bestelproces is het in de winkelmand mogelijk om een ander adres dan je factuuradres te selecteren om je bestelling te leveren. Naast de keuze om je bestelling op een ander adres te leveren kan je ook kiezen om af te halen bij één van de DHL ServicePoints.
Het is ook mogelijk je pakketje af te leveren op een ander adres, zoals bij familie/vrienden thuis of op je werk. Maak hiervoor de gewenste keuze in de eerste stap van het afrekenen (‘Factuurgegevens’) en kies onder ‘Verzend bestelling naar’ voor ‘Ander adres’.
Ja, onze bezorgers van DHL & PostNL vermijden fysiek contact en houden 1,5 meter afstand zoals geadviseerd door het RIVM. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot jij deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra jij opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen. Bekijk deze DHL pagina en deze PostNL pagina over de maatregelen die de vervoerders nemen.
Nederland
Het kan zijn dat jouw pakket door drukte wat langer onderweg is dan normaal. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl.
België
DHL verzorgt bij ons het transport naar België, binnen België bezorgt bpost. Door extra maatregelen heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. In de bezorging naar consumenten zijn vertragingen van 1 tot 2 dagen.
Duitsland
Door de coronamaatregelen en vertragingen in de sortering en bezorging is de bezorgduur minimaal een dag meer. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl.
Er kan iets mis zijn gegaan. Indien je na 1 dag nog geen bestelbevestiging of Track & Trace code hebt ontvangen of na 7 dagen je pakketje nog niet is geleverd; raden wij je aan contact op te nemen met onze klantenservice.
Let op: Wij versturen bestellingen ook naar België en Duitsland. Houd er wel rekening mee dat de levertijd enkele dagen extra kan zijn. Vermeld voor de zekerheid tijdens het bestelproces achter de plaatsnaam ook het land waar je de bestelling naar wilt versturen. Retour sturen vanuit het buitenland is altijd volledig voor eigen rekening.
Ja, naar België en Duitsland. Wel kan het langer duren dan normaal voordat je pakketje wordt bezorgd. Houdt ook rekening met minder keuze in afhaalpunten en pakketkluizen. Retour sturen vanuit het buitenland is altijd voor eigen rekening.
België
Zendingen naar België worden doorgaans binnen 2 dagen geleverd DHL werkt voor leveringen in België samen met Bpost. Je ontvangt een Track & Trace link om de levering van jouw pakketje te volgen. Door extra maatregelen heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. In de bezorging naar consumenten zijn vertragingen van 1 tot 2 dagen.
Duitsland
Zendingen naar Duitsland worden doorgaans binnen 2 tot 3 dagen geleverd door DHL. Door de coronamaatregelen en vertragingen in de sortering en bezorging is de bezorgduur minimaal een dag meer. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl.
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om er zeker van te zijn dat je pakket in de juiste handen terecht komt, vragen wij bij het afhalen van je bestelling in een winkel altijd om een orderbevestiging (print of digitaal) en een identiteitsbewijs.
Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. Indien je jouw pakket op een gewenst moment wilt ontvangen, kies dan voor het afleveren van je bestelling bij één van onze winkels of kies voor het afleveren bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
Wil je de levering van je bestelling wijzigen? Ga dan naar de website van DHL.
Wanneer je bestelling niet compleet is, beschadigd is of als je een verkeerde bestelling hebt ontvangen kun je contact opnemen met de Nelson klantenservice.
Verkeerd huisnummer ingevuld
Je kunt zodra het pakket verzonden is, via de DHL Track&Trace link het pakket laten bezorgen "bij de buren" en daar het correcte huisnummer invullen.
We kunnen geen wijzigingen meer aanbrengen in het DHL-etiket op de doos.
Verkeerde straatnaam of postcode ingevuld
We kunnen geen wijzigingen meer aanbrengen in het DHL-etiket op de doos. Afhankelijk van de naam-postcode-huisnummer combinatie worden veel pakketten alsnog bezorgd.
Nadat je pakket retour is gekomen kunnen we het nogmaals opsturen.
Voor de meeste artikelen geldt: van maandag tot en met vrijdag voor 22.00u besteld, de volgende dag al in huis. De verwachte leverdatum vind je op de site bij ieder artikel. Selecteer de maat en de datum waarop je bestelling bezorgd wordt verschijnt in beeld.
Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee op de status van de levering gevolgd kan worden op dhlparcel.nl.
Als je een bestelling wilt laten bezorgen buiten Nederland kan dat, wij versturen naar België en Duitsland. Houd er wel rekening mee dat de levertijd enkele dagen extra kan zijn.
Ja, je kunt een DHL locker kiezen als je een afhaalpunt selecteert. DHL heeft op steeds meer plekken in Nederland deze pakketautomaten staan. Een gele muur met lockers die je gebruikt om helemaal zelf eenvoudig en snel pakketten te versturen en ontvangen. De meeste DHL Lockers zijn 24 uur per dag beschikbaar.
Kies je ervoor om je zending te laten bezorgen bij een locker? Zodra DHL het pakket in de locker heeft gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je het pakket op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna stuurt DHL het terug. Mocht je bestelling te groot zijn voor een locker, dan laat DHL het je meteen weten en brengen ze je pakket naar het dichtstbijzijnde DHL-ServicePoint.
Laden..