De sprong van winkelier naar omnichannel retailer

De sprong van winkelier naar omnichannel retailer
De afgelopen jaren heeft Nelson de sprong gemaakt van een winkelier naar een omnichannel retailer. In iedere nieuwe of verbouwde winkel wordt er steeds een stapje gemaakt in de verbetering van onze service. In onze 75 Nelson winkels bekijk en pas je op je gemak de nieuwste collectie totdat je het ideale paar gevonden hebt. Daarbij is de keuze al lang niet meer beperkt tot de kleuren en maten die op dat moment in de winkel aanwezig zijn. Via onze webzuilen kun je namelijk onze volledige collectie bekijken. Is jouw favoriete paar niet in de winkel aanwezig, dan bestellen we deze eenvoudig via de webzuil en worden ze de volgende dag bij je thuisbezorgd. Dat scheelt je ook nog eens een middag sjouwen met tassen!

24/7 inspiratie
Onze service reikt verder dan onze winkels. Of je nu in de trein zit, thuis op de bank of op een zonnig terras, je hoeft onze collectie geen moment te missen. Via desktop, tablet en mobiel blijf je op de hoogte van de laatste trends en collectie. Je bestelt je schoenen eenvoudig via nelson.nl, whatsappt met onze klantenservice, leest onze blogs, laat je inspireren op Instagram of bekijkt ons Youtube kanaal voor handige tips en tricks wanneer het jou uitkomt.

Premium Store
Deze maand heeft onze 75ste Nelson winkel haar deuren geopend aan de Nieuwendijk, in hartje Amsterdam. Een Premium store met een gloednieuw winkelconcept boordevol beleving. Het interieur is volledig vernieuwd met aandacht voor allerlei technische innovaties. Zo reken je af op mobiele kassa's, waardoor ook de rij voor het kassablok je bespaart blijft!

Hoe het ooit begon...
Terwijl je via je smartphone door onze collectie 'swiped', zou je bijna vergeten dat het ooit wel eens anders is geweest. Voor een kleine terugblik nemen we je mee naar april 1949. Dhr. Henk Neelissen, grondlegger van het bedrijf,
opende zijn eerste schoenenwinkel in Purmerend. Deze winkel kreeg de naam Nelson, een verbastering van 'Neelissen'. In die tijd kon de klant alleen kiezen uit bruine of zwarte schoenen. Voor de inkoop van schoenen reed hij elke donderdag langs 20 schoenfabrieken in Brabant. "Wat heb je staan? Ik geef je 500 gulden voor de hele partij. Ik neem ze meteen mee en betaal contant.” Dhr. Henk Neelissen bleek een zakenman met een neus voor de juiste collecties, locaties en medewerkers. Er werden meer winkels geopend en al gauw was er versterking nodig. Zo kwam de tweede generatie aan het roer. In de jaren ’60 stond Nelson vooral bekend als de schoenenwinkel met de scherpste prijzen van Haarlem en omstreken. Er waren legendarische zaterdag-verkopen vanuit het magazijn in Haarlem waarbij de rij doorliep tot op de stoep... Wat destijds klein begon is nu uitgegroeid tot een vooruitstrevende onderneming, geleid door de derde generatie Neelissen, met o.a. 75 Nelson winkels en 39 Ecco brand stores. Met de geplande opening van nog eens 20 Nelson winkels, zet Nelson een belangrijke stap richting de toekomst.

Geplaatst op: woensdag 4 mei 2016

Bekeken: 1206 keer bekeken

Share to Facebook Share to Twitter Share to Pinterest
Blogger Sanneke

Sanneke

Blogger, Social Media / Content Marketeer