Terug naar boven

Nelson viert 70 jarig jubileum en trapt het nieuwe seizoen feestelijk af.

Nelson viert 70 jarig jubileum en trapt het nieuwe seizoen feestelijk af.

Hoofddorp, 30 september 2019 –  Nelson Schoenen, opgericht in 1949, viert dit jaar het 70 jarig jubileum uitgebreid met haar klanten. Het najaarsseizoen werd daarom donderdag 26 september afgetrapt met een feestelijk event waarbij Nelson stil stond bij het nieuwe modeseizoen en de hoogtepunten van de afgelopen jaren.

Nelson blijft hard groeien en heeft inmiddels 104 filialen en een succesvolle webshop. Eerder dit jaar nam Nelson twee andere ketens over, Bovendeert en Leemans, en opende zij een flagship store in Utrecht Hoog Catharijne. 

Sneakers, boots en western
Tijdens dit event konden de gasten de laatste schoenentrends bekijken. Sneakers blijven voorlopig een trend en boots met een western tintje gaan we dit najaar ook meer zien. Nelson verkoopt meer dan 130 merken schoenen waaronder diverse premium merken. Ook is er een steeds grotere collectie tassen te koop van diverse merken waaronder Steve Madden en Guess. Verder werd er teruggeblikt op 70 jaar Nelson en de ontwikkelingen en mijlpalen die dit familiebedrijf heeft doorlopen.

Jubileum
Wie jarig is trakteert! Na de succesvolle actie dit voorjaar kunnen ook dit najaar alle vaste klanten van Nelson gedurende een maand dubbele punten sparen. Hierdoor sparen ze dus nóg sneller voor € 25,- korting. Ook verscheen vrijdag het 9e magazine van ruim 60 pagina’s, gevuld met de nieuwste schoenen trends en speciale stylingtips van acht influencers, zoals Moderosa en Jurjen Harmsma met wie Nelson met grote regelmaat samenwerkt.

Van mini me tot hele gezin
Wat in het modebeeld vaker te zien is, is dat diverse A-merk schoenen zowel voor volwassenen als kinderen verkrijgbaar zijn. In het magazine is hier ook aandacht aan besteed. Daarnaast won een 70 jarige Nelson klant een fotoshoot voor haar en haar familie: drie generaties werden zo in het zonnetje gezet.

Nelson Schoenen
Nelson Schoenen is een vooruitstrevende schoenretailer met 104 Nelson winkels in heel Nederland en een succesvolle webshop. In 1949 startte het familiebedrijf met de eerste winkels in Purmerend en Haarlem. Het assortiment voor dames, heren en kinderen kenmerkt zich door merken als Dr. Martens, Skechers, Nike, Vans, Timberland, Ecco en Converse. In de 9 Nelson premium stores in diverse grote steden wordt de collectie verder aangevuld met een hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Steve Madden en Van Lier.

E. Koppers

E-commerce en Marketing manager

S. Klijnstra

Social Media & Content Marketeer

M. Ramp

Marketeer