Terug naar boven

Nelson en influencer Moderosa lanceren capsule schoenencollectie voor het najaar

Nelson en influencer Moderosa lanceren capsule schoenencollectie voor het najaar

Hoofddorp, 27 september 2018 –  Nelson Schoenen lanceert in samenwerking met Roos-Anne van Dorsten van het lifestyle platform Moderosa een capsule collectie. De succesvolle fashion influencer heeft speciaal voor dit najaar haar stijl vertaald naar een exclusieve Nelson by Moderosa damescollectie. Vanaf nu is de collectie, bestaande uit vier modellen in diverse kleuren, verkrijgbaar in de Nelson premium stores en op nelson.nl. Dit is de eerste collectie die Nelson in samenwerking met een influencer zal lanceren.

Sporty, classy en stoer
De Nelson by Moderosa capsulecollectie bevat met een veterboot, een western laarsje, een pointy enkellaarsje en een chunky sneaker, alle 'essentials' die dit najaar niet in de schoenenkast mogen ontbreken. Haar inspiratie haalde Moderosa van online inspiratieplatformen, internationale fashionshows en uit de reacties van haar volgers op haar outfits. 'Van mijn volgers krijg ik vaak vragen over de designerschoenen die ik draag. Ik vond het dan ook heel leuk om samen met de kennis en ervaring van Nelson een collectie neer te zetten die goed past bij mijn stijl én heel betaalbaar is.'

Primeur
Ook voor Moderosa is het lanceren van deze capsulecollectie een primeur. 'Het was best spannend om voor het eerst mijn eigen schoenencollectie samen te stellen, maar het resultaat is echt heel tof geworden'. De metallic enkellaars is haar favoriet. Ook op de witte veterboot is zij extra trots. 'Het is een hele stoere schoen, maar nét wat eleganter dan alle andere grove boots die je nu ziet. Ik vind het ook heel belangrijk dat je mijn collectie met iedere outfit kunt combineren'.

De samenwerking is voor Nelson een belangrijke stap om een nieuwe doelgroep te bereiken. 'De Nelson by Moderosa modellen zijn echt een toevoeging op onze collectie' vertelt Nikki Hagenaar, senior buyer bij Nelson. 'Voor ons was het heel inspirerend om met alle ideeën van Moderosa aan de slag te mogen gaan. Mooie materialen, een goede pasvorm en een flinke dosis gedurfde fashion inspiratie waren het uitgangspunt van deze collectie'. Het prijsniveau is vergelijkbaar met de reguliere collectie van Nelson en ligt tussen de €109,99 en €129,99.

Nelson Schoenen
Nelson Schoenen is een vooruitstrevende schoenretailer met 95 Nelson winkels in heel Nederland en een succesvolle webshop. In 1949 startte het familiebedrijf met de eerste winkels in Purmerend en Haarlem. Het assortiment voor dames, heren en kinderen kenmerkt zich door merken als Dr. Martens, Skechers, Nike, VansTimberland, Ecco en Converse. In de 9 Nelson premium stores in diverse grote steden wordt de collectie verder aangevuld met een hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Steve Madden en Van Lier.

Moderosa
De 28 jarige Roos-Anne van Dorsten begon ruim tien jaar geleden met haar blog Moderosa. Inmiddels is ze één van de grotere Nederlandse influencers op Instagram met ruim 220.000 volgers en ook op YouTube worden ruim 12.000 volgers op de hoogte gehouden van haar leven door middel van wekelijkse vlogs en fashion- en beautyvideo’s met tips en inspiratie. 

Download media

E. Koppers

E-commerce en Marketing manager

S. Klijnstra

Social Media & Content Marketeer

M. Ramp

Marketeer