Terug naar boven

Overname Dolcis door Nelson Schoenen

Overname Dolcis door Nelson Schoenen

Nelson heeft de overname van de Dolcis formule (onderdeel van Macintosh) bekend gemaakt. Een belangrijke stap in de omnichannelstrategie van Nelson, gericht op de landelijke uitbreiding van het winkelbestand door het openen van belevingswinkels op strategische locaties. In combinatie met innovatie en service heeft Nelson een duidelijke visie gericht op de toekomst.

De komende periode wordt gekeken naar het rendement van de diverse winkellocaties met als uiteindelijk doel om de renderende winkellocaties om te bouwen naar het Nelson concept. Afgesproken is dat Nelson Schoenen zo'n 20 van de circa 60 Dolcis winkels overneemt (inclusief voorraden en inventaris). Het definitieve aantal over te nemen winkels hangt mede af van de met verhuurders te maken afspraken over de huurvoorwaarden.

Nelson Schoenen B.V. heeft de intentie om een nieuw dienstverband aan te bieden aan de winkelmedewerkers in de over te nemen winkels en aan een deel van de in het hoofdkantoor / distributiecentrum werkzame medewerkers. In totaal betreft het circa 200 van de in totaal circa 700 Dolcis medewerkers. De winkels worden vooralsnog door de curatoren doorgezet. Gedurende deze tijd vinden er gesprekken met de werknemers plaats. Met de overname van de Dolcis winkels zet Nelson een belangrijke stap richting een landelijke dekking met het winkelbestand.

Nelson Schoenen

Nelson Schoenen is een vooruitstrevend familiebedrijf op het gebied van schoenenmode. Naast vooruitstrevenheid kenmerkt Nelson zich ook door een lange historie. In 1949 startte het familiebedrijf met de eerste winkel. De inmiddels 75 Nelson winkels kenmerken zich door een breed assortiment van dames-, heren-, en kinderschoenen van internationale A-merken zoals Ecco, Timberland, Converse, Gabor, Nike en Van Lier, aangevuld met een private label collectie. Eerder breidde Nelson het winkelbestand al uit door de overname van Avance (2014) en Taft (2015), welke succesvol in het bedrijf zijn geïntegreerd. Daarnaast biedt Nelson haar brede collectie ook aan via de webshop Nelson.nl en via hét online warenhuis Wehkamp.nl. Nelson heeft een duidelijke omnichannelstrategie ontwikkeld die zich richt op beleving, innovatie en service, zowel in de fysieke winkels als online. Daarbij staat de klant centraal binnen alle verkoopkanalen. De andere pijler van de schoenretailer zijn de 35 brandstores van Ecco, gevestigd op A- locaties in Nederland.

Dolcis

Dolcis is onderdeel van Macintosh Retail Group en telt een zestigtal winkels verspreid over Nederland. De collectie bestaande uit dames-, heren- en kinderschoenen werd ook via de online webshop aangeboden. Begin dit jaar werd het faillissement van Macintosh (waaronder de formule Dolcis valt) bekend gemaakt.


Download media

E. Koppers

E-commerce en Marketing manager

S. Klijnstra

Social Media & Content Marketeer

M. Ramp

Marketeer