Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Wij helpen je graag! Hieronder vind je een overzicht met van vragen én antwoorden op veel gestelde vragen. Dat scheelt zoeken. Mocht jouw vraag of antwoord er niet bij staan, neem dan hier contact op met onze klantenservice!
Bestellen
Heb je een kortingscode ontvangen en wil je deze verzilveren bij een aankoop? Dit kan door de code in te voeren in het winkelmandje. Het is op de Nelson webshop niet mogelijk gebruik te maken van de kortingspassen. Geldige kortingspassen kunnen alleen op vertoon in de Nelson winkels worden overlegd. Indien je Nelson spaarkaart gekoppeld is aan je online Nelson account, spaar je bij iedere bestelling in onze webshop automatisch punten. Indien er meer dan 400 punten op je spaarkaart staan, wordt de 25€ korting die gespaard is automatisch op de bestelling in de webshop in mindering gebracht.
De prijzen op onze site zijn inclusief BTW.
Het is mogelijk dat sommige producten of maten (tijdelijk) uitverkocht zijn in onze webshop. Afhankelijk van de voorraad en naleveringen worden uitverkochte artikelen online aangevuld.
Is je schoenmaat op dit moment niet voorradig? Je kunt altijd nagaan of de maat beschikbaar is bij een Nelson winkel bij jouw in de buurt door op de product-pagina van het betreffende artikel te klikken op de "Bekijk Voorraad in de Winkel"-knop. Deze knop staat onder de knop waarmee je het artikel in het winkelmandje kan plaatsen.
Daarnaast kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice kan ook voor je kijken in welke winkel de schoen beschikbaar is en deze eventueel voor je bestellen. Let er hierbij op dat je het juiste artikelnummer, de kleur en de maat doorgeeft.
Betalen en geldzaken
Wettelijk is Nelson bij een retour verplicht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het aankoopbedrag terug te storten. Op het moment dat wij de retournering ontvangen, krijg je automatisch een email ter bevestiging.
Indien je gekozen hebt voor de betaalmethode Klarna, zal de verrekening en/of retourbetaling via Klarna verlopen.
Bezorging en verzendkosten
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- Op het huisadres
- Op een ander adres, opgegeven bij het bestelproces als afleveradres (bijv. het adres van je werk)
- Bij één van de DHL ServicePoints
Je kunt de keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken.
Voor de meeste artikelen geldt: van maandag tot en met vrijdag voor 23.00u besteld, de volgende dag al in huis. De verwachte leverdatum vind je op de site bij ieder artikel. Selecteer de maat en de datum waarop je bestelling bezorgd wordt verschijnt in beeld.
Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee op de status van de levering gevolgd kan worden op dhlparcel.nl.
Als je een bestelling wilt laten bezorgen buiten Nederland kan dat, wij versturen naar België en Duitsland. Houd er wel rekening mee dat de levertijd enkele dagen extra kan zijn.
Voor alle bestellingen geldt dat je geen verzendkosten betaalt indien de totale orderwaarde €39,95 of hoger is. Is de totale orderwaarde onder dit bedrag, dan betaal je een bijdrage van € 3.95. Je kunt gratis retourneren.
Ja, dat kan. Wij versturen je bestelling naar België of Duitsland. Vermeld voor de zekerheid tijdens het bestelproces achter de plaatsnaam ook het land waar je de bestelling wilt versturen.
Ruilen en retourneren
Ruilen per post is alleen mogelijk door het artikel op de standaard manier te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Je kunt een artikel ruilen door deze te retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Laden..