Veelgestelde vragen Een overzicht van antwoorden op veel gestelde vragen.
 

Heb je een vraag? Wij helpen je graag! Hieronder vind je een overzicht met van vragen én antwoorden op veel gestelde vragen. Dat scheelt zoeken. Mocht jouw vraag of antwoord er niet bij staan, neem dan contact op met onze klantenservice!

Vragen met betrekking tot bestellen. 

1: Ik wil voor het eerst online schoenen bestellen bij Nelson Schoenen, hoe werkt dit?
2: Mijn maat is niet beschikbaar, komt deze nog binnen?
3: Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?

Vragen met betrekking tot betalen en geldzaken.
1: Welke betaalmogelijkheden zijn er?
2: Hoe werkt betalen via internet?
3: Krijg ik in de Nelson winkels mijn geld terug als ik mijn online bestelling daar retourneer?
4: Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug ontvang als ik een artikel retour stuur?

Vragen met betrekking tot bezorging en verzendkosten.
1: Op welke manier(en) kan ik de online bestelling ontvangen?
2: Wat is de levertijd van een bestelling?
3: Betaal ik verzendkosten bij een bestelling?
4: Ik ben niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, wat nu?
5: Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Vragen met betrekking tot ruilen en retourneren.
1: Hoe kan ik een artikel retourneren?
2: Ik wil een bestelling ruilen per post, betaal ik dan wel verzendkosten?
3: Naar welk adres kan ik de bestelling terugsturen?
4: Kan ik schoenen ruilen voor een artikel met een andere prijs?
5: Hoe weet ik of Nelson mijn schoenen retour heeft ontvangen?

Vragen met betrekking tot mijn account.
1: Ik krijg een foutmelding bij het inloggen met mijn account 
2: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
3: Ik heb een ander e-mailadres, wat nu?

Vragen betrekking tot artikelen en voorraden.
1: Het gewenste artikel is niet op voorraad, komt dit nog binnen?
2: Is het artikel wel op voorraad in een winkel?

Bestellen

Ik wil voor het eerst online schoenen bestellen bij Nelson Schoenen, hoe werkt dit?
Selecteer een schoen en selecteer de juiste schoenmaat. Door op de button "Plaats in winkelmand" button te klikken, wordt het artikel aan het winkelmandje toegevoegd. Het Nelson winkelmandje vind je rechtsboven op elke webpagina. Na het klikken op het winkelmandje krijg je een overzicht van de bestelling te zien, in dit overzicht kun je nog wijzigingen aanbrengen. Als je bestelling compleet is, kun je doorgaan door op de "Bestelling Afronden"-button te klikken. In de volgende bestelstappen dien je bestelgegevens in te voeren, te kiezen voor het adres waar je de bestelling wil laten afleveren en af te rekenen. Bij het invoeren van je gegevens, heb je de mogelijkheid een account aan te maken. De toegang tot het account is beveiligd met een wachtwoord, die bij het aanmaken van het account gekozen moet worden. Het wachtwoord is op elk moment te wijzigen en op te vragen.

Wachtwoord opvragen en/of wachtwoord wijzigen
Heb je al eerder bij www.nelson.nl besteld en de accountgegevens niet bij de hand of ben je deze vergeten? Klik op onderstaande link, vul je e-mailadres in en ontvang binnen enkele minuten een e-mail met de login-gegevens. Nadat je bent ingelogd kun je direct het wachtwoord wijzigen.

Mijn maat is niet beschikbaar, komt deze nog binnen?
Het is mogelijk dat sommige schoenen of schoenmaten (tijdelijk) uitverkocht zijn via de website. Afhankelijk van de voorraad en naleveringen worden uitverkochte artikelen online aangevuld. 

 Is je schoenmaat op dit moment niet voorradig? Je kunt altijd nagaan of de maat beschikbaar is bij een Nelson winkel bij jouw in de buurt door op de product-pagina van het betreffende artikel te klikken op de "Bekijk Voorraad in de Winkel"-knop. Deze knop staat onder de knop waarmee je het artikel in het winkelmandje kan plaatsen. Je moet dan wel een maat selecteren die online beschikbaar is, maar in het veld dat zich dan opent kun je de maat waar je naar op zoek bent selecteren.

Daarnaast kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice kan ook voor je kijken in welke winkel de schoen beschikbaar is en deze eventueel voor je bestellen. Let er hierbij op dat je het juiste artikelnummer, de kleur en de maat doorgeeft. De klantenservice is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30u tot 22.00u en op zaterdag van 08.30u tot 16.00u, via telefoonnummer 088-0088112, via WhatsApp (06 - 22320413) of via webshop@nelson.nl.

Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
Heb je een kortingscode ontvangen en wil je deze verzilveren bij een aankoop? Dit kan door de code in te voeren in het daarvoor bestemde invoerveld bij Stap 1 (winkelmandje) in het betaalproces. Het is op de Nelson webshop niet mogelijk gebruik te maken van de kortingspassen. Geldige kortingspassen kunnen alleen op vertoon in de Nelson winkels worden overlegd. Indien je Nelson spaarkaart gekoppeld is aan je online Nelson account, spaar je bij iedere bestelling op www.nelson.nl automatisch punten. Indien er meer dan 400 punten op je spaarkaart staan, wordt de 25€ korting die gespaard is automatisch op de bestelling in de webshop in mindering gebracht.

Betalen en geldzaken

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Via de webshop van Nelson Schoenen dien je vooraf te betalen. Je hebt de keuze uit de volgende betalingsmogelijkheden:
• iDEAL
• Creditcard
• PayPal
• Fashioncheque

De online betalingen lopen via het beveiligde platform van betalingsprovider Ogone. Bij het invoeren van de persoonlijke gegevens gedurende het bestelproces is de verbinding versleuteld middels een https verbinding. Dit kun je, afhankelijk van de gebruikte browser, zien aan de groene 'https' tekst in de adresbalk dan wel aan het 'slotje' dat wordt getoond.

Hoe werkt betalen via internet?
Klik hier voor een overzicht van de beschrijvingen per betaalwijze.

Krijg ik in de Nelson winkels mijn geld terug als ik mijn online bestelling daar retourneer?
Ja, je kunt (een deel van) de internetbestelling retourneren in één van de ruim 90 Nelson winkels in Nederland en in één van onze Ecco winkels. Je krijgt daarbij direct het betreffende (deel van het) aankoopbedrag terug als de winkel over voldoende contant kasgeld beschikt, of je kunt door middel van 'retourpinnen' het bedrag terug laten storten op je rekening.

Vergeet bij het retourneren in de winkel niet het uitgeprinte aankoopbewijs mee te nemen die je via de e-mail hebt ontvangen en die toegevoegd is bij elke zending.

Retourneren in de winkel heeft de volgende voordelen:
- Je krijgt (indien er voldoende kasgeld aanwezig is) direct het aankoopbedrag terug.
- Het is gratis (bij ruilen en/of retourneren per post betaal je €3,50 voor je retourzending).
- Indien gewenst en op voorraad kun je het artikel direct omruilen voor een ander artikel

Bij het retourneren van schoenen dienen deze ongebruikt, onbeschadigd en in de originele schoenendoos te zitten en binnen 10 dagen na ontvangst te worden aangeboden in een Nelson schoenenwinkel. Dit uitsluitend op vertoon van het aankoopbewijs.
Klik hier voor een overzicht van alle Nelson en Ecco winkels.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug ontvang als ik een artikel retour stuur?
Wettelijk is Nelson Schoenen bij een retour verplicht binnen 30 dagen het aankoopbedrag terug te storten, echter streven wij er naar dit zo snel mogelijk te doen. Normaliter betekent dit dat binnen 7 dagen nadat het artikel retour ontvangen is door Nelson Schoenen, het geld wordt teruggestort. Bij ontvangst van het artikel ontvang je automatisch een email ter bevestiging.

Bezorging en verzendkosten

Op welke manier(en) kan ik de online bestelling ontvangen?
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- Op het huisadres
- Op een ander adres, opgegeven bij het bestelproces als afleveradres (bijv. het adres van uw werk)
- Bij één van onze Nelson of Ecco winkels naar keuze

Je kunt de keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken.

Wat is de levertijd van een bestelling?
Voor de meeste artikelen geldt: van maandag tot en met donderdag voor 21.00u besteld, de volgende dag al in huis. Bestellingen die op vrijdag en in het weekend geplaatst worden, worden gewoonlijk op dinsdag geleverd. De verwachte leverdatum vind je op de site bij ieder artikel. Selecteer de maat en de datum waarop je bestelling bezorgd wordt verschijnt in beeld.

Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij PostNL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee op de status van de levering gevolgd kan worden op de Pakket-service pagina van PostNL.

Als je een bestelling wilt laten bezorgen buiten Nederland kan dat, wij versturen naar België, Duitsland en Luxemburg. Houd er wel rekening mee dat de levertijd enkele dagen extra kan zijn.

Betaal ik verzendkosten bij een bestelling?
Indien je een online bestelling laat verzenden naar één van onze winkels en daar komt afhalen, rekenen wij geen verzendkosten. Voor alle overige bestellingen geldt dat je geen verzendkosten betaald indien de totale orderwaarde €39,95 of hoger is.
Is de totale orderwaarde onder dit bedrag, dan betaal je een bijdrage van € 3.95.

Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten worden terugbetaald.
Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten niet worden terugbetaald

Het retourneren van (een deel van) je bestelling kan gratis in onze Nelson en Ecco winkels. Ben je niet in de gelegenheid om naar een Nelson winkel te komen, dan kun je de artikelen ook via PostNL aan ons retourneren. Je betaalt dan €3,50 voor de retourzending ongeacht de grootte en het gewicht van het pakket.

Nelson Schoenen BV
Antwoordnummer 529
2130 WB Hoofddorp

Een overzicht van onze Nelson en Ecco winkels vind je hier
Zoek hier een PostNL postkantoor of afgiftepunt bij jou in de buurt

Ik ben niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, wat nu?
Ben je niet thuis als PostNL de bestelling komt afleveren?
Dan kan het zijn dat jouw bestelling bij de buren is afgegeven.
Mocht dit het geval zijn dan zal de bezorger dit melden middels een briefje waarop het huisnummer vermeld wordt waar de zending is afgegeven. Indien op de melding staat dat de bezorger op een later tijdstip terugkomt kun je op https//onlineverzendservice.post.nl/ontvangen een eigen aflevervoorkeur doorgeven voor de tweede bestelpoging.
Let op: wijzigingen kunnen op de dag van de eerste bezorgpoging tot 22.00 uur worden doorgevoerd. Voer je geen wijziging door? Dan wordt de zending, volgens onze standaardprocedure, de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het aangegeven adres.

Hoe werkt het?
Op de website https://onlineverzendservice.postnl.nl/ontvangen kun je zien wanneer en hoe laat het pakket wordt afgeleverd. Ben je niet thuis op deze dag en tijdstip? Dan laat de pakketchauffeur een bericht achter. Op dit bericht staat een unieke ‘Niet-thuis-code’. Met deze code is het mogelijk om op de website PostNL een keuze voor de tweede bezorging te maken. Als ontvanger van een pakket heb je de volgende twee keuzes:
Andere dag en tijd / dagdeel
Je kunt ervoor kiezen het pakket op een andere dag te laten bezorgen. Je krijgt daarbij de keuze om een andere dag van aflevering aan te geven tot een week vooruit;·
Bezorgen bij de buren
Voor deze tweede bezorgpoging kun je kiezen voor een afleveradres met dezelfde postcode. Bij deze keuze kan ook de optie dag met tijd worden meegenomen.

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Ja, dat kan. Wij versturen je bestelling naar België, Duitsland en/of Luxemburg. Vermeld voor de zekerheid tijdens het bestelproces achter de plaatsnaam ook het land waar je de bestelling wilt versturen.

Ruilen en retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?
Er zijn twee mogelijkheden om schoenen te retourneren:

1: Retourneren via een Nelson of Ecco schoenenwinkel.
Ruilen of retourneren in één van onze Nelson of Ecco winkels is gratis.
Bekijk hier het overzicht van onze winkels.

2: Retourneren via de post.
De bestelling kan met PostNL retour worden gestuurd via onderstaand antwoordnummer. Je betaalt dan € 3,50 voor de retourzending ongeacht de grootte en het gewicht van het pakket.

Nelson Schoenen BV
Antwoordnummer 529
2130 WB Hoofddorp

Vind hier een PostNL postkantoor of afgiftepunt bij u in de buurt.
Klik hier voor de procedure voor ruilen en retourneren.

Retourzendingen vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening, kosten daarvan zijn afhankelijk van het tarief dat de verzender hanteert.

Ik wil een bestelling ruilen per post, kan dat?
Ruilen per post is mogelijk door het artikel te retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.

Naar welk adres kan ik de bestelling terugsturen?
De bestelling kan worden verzonden via onderstaand antwoordnummer:

Nelson Schoenen BV
Antwoordnummer 529
2130 WB Hoofddorp

Kan ik schoenen ruilen voor een artikel met een andere prijs?
Ja, dat kan via onze winkels.
Ruilen per post is helaas niet mogelijk.
Je kunt een artikel artikel ruilen door deze te retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.

Hoe weet ik of Nelson mijn schoenen retour heeft ontvangen?
Wanneer de geretourneerde schoenen bij ons zijn aangekomen ontvang je een bevestiging per e-mail. De verwerkingstijd van een retourzending is gemiddeld 3 werkdagen na ontvangst van de zending.

Mijn account

Foutmelding bij inloggen account
Foutmeldingen met betrekking tot het e-mailadres en wachtwoord zijn vaak hoofdletter gerelateerd.
Beide invoervelden zijn hoofdletter gevoelig, let er dus op dat bv. Caps Lock niet aan staat.

Wachtwoord vergeten
Indien je het wachtwoord bent vergeten om in te loggen kun je klikken op 'wachtwoord vergeten' op inlogpagina.Na het invoeren van je e-mailadres zullen wij direct een nieuw wachtwoord toesturen.Dit wachtwoord kun je, na het opnieuw inloggen met het nieuwe wachtwoord, direct wijzigen bij de accountgegevens.

Ik heb een ander e-mailadres, wat nu?
Je kunt te allen tijde inloggen met je oude e-mailadres en bij de accountgegevens zelf je e-mailadres wijzigen.Mocht dit niet lukken kun je altijd contact opnemen via webshop@nelson.nl.

Artikelen en voorraden

Het gewenste artikel is niet op voorraad, komt dit nog binnen?

Het is niet altijd direct bekend of een artikel nog binnen komt.
Onze klantenservice kan bekijken of het artikel nog binnen komt of dat het eventueel te bestellen is in één van onze winkels.

Is het artikel wel op voorraad in een winkel?
Je kunt altijd nagaan of de maat beschikbaar is bij een Nelson winkel bij jouw in de buurt door op de product-pagina van het betreffende artikel te klikken op de "Bekijk Voorraad in de Winkel"-knop. Deze knop staat onder de knop waarmee je het artikel in het winkelmandje kan plaatsen. Ook onze klantenservice kan zien of een schoen in een bepaalde maat nog op voorraad is bij één onze winkels en deze eventueel voor je bestellen. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 08.30u tot 22.00u en op zaterdag van 08.30u tot 16.00u te bereiken via telefoonnummer 088 - 0088 112 of via e-mailadres webshop@nelson.nl .

We zijn ook via WhatsApp bereikbaar: voeg 06 - 22320413 toe aan jouw contacten, stel je vraag en we reageren van maandag tot en met vrijdag van 08.30u tot 22.00u en op zaterdag van 08.30u tot 16.00u zo snel mogelijk op je berichtje.