Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Wij helpen je graag! Hieronder vind je een overzicht met veel gestelde vragen én antwoorden. Dat scheelt zoeken. Mocht jouw vraag of antwoord er niet bij staan, neem dan contact op met onze klantenservice!
Bestellen
Stap 1
Op de artikelpagina van de schoen die je gevonden hebt kun je de juiste schoenmaat selecteren. Klik vervolgens op de "In winkelmandje” knop en je keuze wordt opgeslagen in je winkelmandje. Vervolgens kun je verder winkelen en andere artikelen bekijken en bestellen.
Let op! Artikelen in je winkelmandje worden níet gereserveerd.
Stap 2
Is je bestelling compleet? Je kunt op elk moment op het winkelmandje rechtsboven in de pagina te klikken. In dit overzicht kun je nog wijzigingen aanbrengen. Je kunt bijvoorbeeld de schoenmaat wijzigen of een schoen uit de bestelling verwijderen.
Let op! Als je een kortingscode wilt verzilveren, dien je deze in je winkelmandje in te voeren.
Stap 3
Klik op de button "Naar de kassa” om op de volgende pagina in te loggen met je Nelson Account. Als je geen Nelson Account hebt, vul dan hier je contactgegevens en eventueel een ander afleveradres in. Om een Nelson Account aan te maken hoef je vervolgens alleen onderaan de pagina een wachtwoord te kiezen.
Stap 4
Door op de knop "Betaalwijze kiezen” te klikken kom je op een nieuwe pagina waar je de betaalwijze kan kiezen. Daaronder staat het overzicht van je bestelling. Controleer je gegevens en bevestig door op de oranje "Bevestig en Betaal" knop te klikken. Hiermee verklaar je je gegevens correct ingevuld te hebben en ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de betaalpagina van je keuze.
Stap 5
Na het afronden van de betaling word je teruggestuurd naar de Nelson webshop. Je ontvangt kort hierop een bevestiging van je bestelling per e-mail. De bevestigingsmail bevat het bestelnummer en bestaat verder uit een overzicht van de bestelling. Wanneer de bestelling wordt verzonden ontvang je een tweede e-mail met de Track & Trace code, waarmee je op de website van DHL je bestelling kunt volgen. In de meeste gevallen ontvang je een bestelling die op een werkdag voor 23.00u geplaatst is, de volgende dag al op het aangegeven adres.
Na het plaatsen van een bestelling is het in sommige gevallen nog mogelijk deze te annuleren. Neem in dat geval z.s.m. contact op met de klantenservice via telefoon onder vermelding van je bestelnummer. Het is helaas niet mogelijk de inhoud van de bestelling te wijzigen (zoals de kleur of maat).
Bestelling die reeds zijn verwerkt, kunnen niet meer worden geannuleerd. Je kunt bij ontvangst de bestelling wel retour sturen. Zodra je bestelling retour verwerkt is, storten we het geld zo snel mogelijk terug op je rekening.
Als je in het bezit bent van een Nelson-kortingscode kun je deze bij je eerstvolgende bestelling verzilveren, mits het artikel of de bestelling voldoet aan de voorwaarden. Nelson werkt samen met verschillende partijen voor kortingscodes en de voorwaarden kunnen onderling verschillen
Wanneer je in je winkelmandje bent, vind je onder de artikelen in je winkelmandje een "Kortingscode toevoegen"-button. Als je hier op klikt opent zich een invulvak waar je de kortingscode kunt invullen. De korting zal direct verrekend worden over de artikelen die voldoen aan de voorwaarden.

Let op! Kortingscodes kunnen niet gecombineerd worden met andere acties en kortingen.
Betalen
Je hebt de keuze uit de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDEAL
- Klarna (€ 2,95 servicekosten)
- PayPal
- Creditcard (Mastercard en Visa)
- Bancontact
- Fashioncheque
- VVV Cadeaukaart
- Nelson Cadeaukaart
Als je internetbankiert bij een Nederlandse bank dan kun je via onze site op een veilige manier elektronisch de betaling van de bestelling regelen. Er opent zich een scherm waarbij je kunt kiezen voor de bank waarbij je online bankiert. Je volgt dan de procedure die je gewend bent met betalingen via internetbankieren.
De online betalingen lopen via het beveiligde platform van betalingsprovider Adyen. Bij het invoeren van de persoonlijke gegevens gedurende het bestelproces is de verbinding versleuteld middels een https verbinding. Indien je door een storing of foutmelding vastloopt tijdens het betalen, neem dan contact op met de klantenservice zodat we je snel kunnen helpen.
Voor meer informatie kijk je op de website van iDeal.
Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen via Klarna. Hier rekenen wij €2,95 transactiekosten voor.
Als je tijdens het bestelproces kiest voor de betaalmethode Klarna, vindt er een kredietcheck plaats en stelt Klarna vast of en voor welk bedrag jij je aankoop via deze betaalmethode kan doen. Om de check goed uit te voeren heeft Klarna je geboortedatum en telefoonnummer nodig. Na het voltooien van de bestelling ontvang je van Klarna separaat een factuur per e-mail. Deze ontvang je gemiddeld genomen 2 dagen nadat je de e-mailbevestiging van je aankoop hebt ontvangen.
Helaas zijn wij vanwege privacyoverwegingen niet gemachtigd informatie over de kredietcheck in te zien. Voor vragen over de kredietcheck en andere vragen over deze betaalmethode, kun je contact opnemen met Klarna. Bekijk de Klarna contactgegevens op de Klarna website.
Bezorgen
Voor zendingen binnen Nederland geldt: van maandag tot en met vrijdag voor 23.00u besteld, de volgende dag al in huis. Bestellingen die op zaterdag en zondag geplaatst worden, worden gewoonlijk op maandag geleverd. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee de status van de levering gevolgd kan worden op dhlparcel.nl.
Er kan altijd iets mis gaan. Indien je bestelling na 7 dagen nog niet geleverd is, je geen bestelbevestiging of Track & Trace code hebt ontvangen; raden wij je aan contact op te nemen met onze klantenservice.
Wij versturen bestellingen ook naar België en Duitsland. Bestellingen met een afleveradres in België levert DHL binnen 1-2 dagen, bestellingen met een afleveradres in Duitsland binnen 2-3 dagen.
Voor alle bestellingen geldt dat je geen verzendkosten betaalt indien de totale orderwaarde €39,95 of hoger is. Is de totale orderwaarde onder dit bedrag, dan betaal je een bijdrage van € 3.95. Je kunt gratis retourneren.
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- Afhalen in een Nelson winkel naar keuze.
- DHL bezorging op jouw huisadres.
- DHL avondlevering op jouw huisadres.
- DHL bezorging op een ander adres dat is opgegeven bij het bestelproces als afleveradres, bijv. het adres van je werk.
- Afhalen bij één van de DHL ServicePoints binnen 7 dagen
Je kunt jouw keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken.
Ruilen & retourneren
- Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen alleen worden geruild via de winkel.
- Ruilen van online aankopen kan alleen in de winkel worden gedaan met de juiste formulieren en in originele staat.
Je kunt je (online) bestelling kosteloos ruilen of retourneren in één van onze Nelson winkels. Zorg dat je alle items in de originele verpakking bij je hebt die je wilt ruilen of retourneren retourneren gezamenlijk met het retourformulier. Het is bij het retour brengen van jouw online bestelling in één van onze Nelson winkels ook mogelijk direct je terugbetaling te ontvangen.
Het retourneren van jouw online bestelling is het gemakkelijkste via het retourformulier dat bij iedere bestelling is bijgevoegd. Volg de stappen op dit formulier en vul deze zo volledig mogelijk in.
- Pak je retourzending in: Verpak de retourzending bij voorkeur in de originele doos waarin de zending is geleverd. Je hoeft niets te printen of te plakken. Het verzendlabel dat reeds op de doos is geplakt, is ook bruikbaar voor jouw retourzending. Heb je de oorspronkelijke doos met verzendlabel niet meer? Gebruik dan een doos van vergelijkbare kwaliteit en verpak alle artikelen zoveel mogelijk in één doos. Bij een DHL ServicePoint kan je onder vermelding van “Nelson Schoenen” een nieuw verzendlabel laten afdrukken.
- Overhandig je retour: Zoek een DHL ServicePoint bij jou in de buurt via dhlparcel.nl. Je ontvangt een bewijs (per sms of e-mail) met track & trace-code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Bewaar dit bewijs goed.
- Terugbetaling: Wanneer de retourzending in goede orde is ontvangen zal Nelson Schoenen deze beoordelen en verwerken. Als je de bestelling of een gedeelte hiervan wilt retourneren dan zal Nelson Schoenen het aankoopbedrag en de al dan niet verschuldigde verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk terugstorten (uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping).
Wanneer je het bedrag op je rekening ontvangt is afhankelijk van de betaalmethode en bank die je gebruikt hebt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt aangegeven of ingestemd. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Indien het product door gebruik is beschadigd, behoudt Nelson Schoenen zich het recht voor een redelijke schadevergoeding in te houden van het terug te betalen bedrag, dan wel dit in rekening te brengen.
Schoenen die in een winkel zijn gekocht kunnen niet worden geruild of geretourneerd via de post maar uitsluitend via de winkel.
Modelformulier voor herroeping
Het retourneren van je bestelling kan het gemakkelijkste door gebruik te maken van het bij de bestelling geleverde retourformulier en de stappen te volgen die daarop beschreven staan. Je kunt echter ook altijd gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit is echter niet verplicht.
Wanneer wij je retour hebben ontvangen en verwerkt ontvang je via Klarna een update van je factuur. Heb je je bestelling volledig geretourneerd? Dan wordt de nog openstaande factuur afgemeld bij Klarna. 2 tot 3 werkdagen na het verwerken van je factuur ontvang je hier bericht over in je Klarna-app. Een eventuele terugbetaling van Klarna ontvang je op dezelfde manier als waarmee je de factuur hebt betaald.
Let op! Je Klarna en PayPal kunnen niet worden gebruikt wanneer je betaald met een cadeaukaart (Fashioncheque, VVV Cadeaukaart, of Nelson Cadeaukaart).
Nelson spaarkaart
Om punten te kunnen sparen op online aankopen dien je je spaarkaart te koppelen aan je Nelson-account.
- Log met je e-mailadres en wachtwoord in op je Nelson-account.
- Ga naar "Mijn spaarkaart" in het menu.
- Druk op "Spaarkaart toevoegen" en vul het nummer wat achterop je spaarkaart onder de barcode staat in.
- Je spaarkaart staat nu gekoppeld. Je kunt nu ook het puntensaldo inzien.
Voor iedere euro die je uitgeeft, spaar je 1 euro. Dus 1 euro=1 punt. Bij 400 punten krijg je €25,- korting op je eerstvolgende aankoop.
Let op! Deze korting is niet te combineren met andere acties en kortingen.
In een Nelson winkel bij jou in de buurt
In een Nelson winkel kun je lid worden van het Nelson spaarprogramma tijdens het doen van een aankoop. Je spaart dan direct voor punten. Na de registratie ontvang je van ons een mail met het verzoek je kaart te activeren. Zodra je de stappen hebt doorlopen kun ook punten sparen en verzilveren met al je aankopen op nelson.nl.
Online, via nelson.nl
- Log in met je Nelson account of maak een nieuw account.
- Ga naar Mijn spaarkaart en klik op "Nieuwe spaarkaart maken".
- Je bent nu in het bezit van een Nelson spaarkaart waarmee je online automatisch spaart voor punten. Koop je in de winkel? Vraag de medewerker jouw spaarkaart op te zoeken op de kassa aan de hand van jouw postcode en huisnummer.
- Je spaart punten, bij iedere besteding in één van onze Nelson winkels én op nelson.nl.
- Je ontvangt €25 euro korting zodra je in totaal 400 punten hebt gespaard.*
- Je wordt op de hoogte gehouden van acties, aanbiedingen en onze nieuwe collectie.
- Je wordt als eerste op de hoogte gebracht van de Nelson VIP dagen.
- Spaar voor korting in de winkel of in de webshop
*Korting geldt niet i.c.m. aanbiedingen of overige kortingsacties.
Meer informatie over de Nelson Spaarkaart.
Beoordelingen over Nelson Schoenen
Enkele weken na het plaatsen van een bestelling nodigen wij een deel van onze klanten automatisch per email uit om hun ervaringen met Nelson te delen in de vorm van een review. De selectie van klanten die wordt uitgenodigd is volledig willekeurig en niet afhankelijk van contact met onze klantenservice of andere kenmerken. Beoordelingen van andere klanten zijn terug te vinden op ons Kiyoh profiel. De beoordelingen die door Kiyoh worden weergegeven worden niet door ons geselecteerd of aangepast, ongeacht of deze positief of negatief zijn.
Laden..