dinsdag 7 april 2020

Nelson Schoenen opent premium store in Groningen

Hoofddorp, dinsdag 7 april 2020 – Afgelopen weekend heeft Nelson Schoenen, met inachtneming van de COVID-19 voorzorgsmaatregelen, de eerste winkel in Groningen geopend. Een prachtig lichtpunt in deze onzekere periode. De nieuwste premium store bestaande uit twee verdiepingen bevat de meest uitgebreide collectie aan internationale schoenmerken voor dames, heren en kids.

Met de opening in Groningen zet Nelson een nieuwe stap in de richting van landelijke dekking. Na de opening van diverse winkels in het zuiden van het land, is het tijd deze nieuwe regio kennis te laten maken met Nelson. In dit ‘schoenenwarenhuis’ is dan ook de breedste assortiment voor het hele gezin te vinden. De begane grond is gevuld met damescollectie en shop-in-shops van merken als Dr. Martens, Sendra, Shabbies Amsterdam en Fred de la Bretoniere. Ook aan de kleinsten is gedacht met een speciale bioscoop op de kinderafdeling. Ga met de roltrap omhoog en je vindt de uitgebreide herencollectie met merken als Timberland, ECCO en Van Lier.

De Zwarte Raaf & Food Matterz
Beleving staat centraal in deze gloednieuwe premium store. Naast de frisse, open uitstraling en het vooruitstrevende interieur zijn er ook twee bekende lokale ondernemers in het pand gevestigd. Op de eerste verdieping verwelkomt Nelson, als de COVID-19 restricties niet meer nodig zijn, de Groningse barbier ‘De Zwarte Raaf’ en op de begane grond horecabedrijf ‘Food Matterz’ die in betere tijden de klanten verwelkomt met heerlijke delicatessen en kwalitatieve, bijzondere lunches en ‘coffee breaks’.

Maatregelen
Uit veiligheidsoverwegingen laten de feestelijke openingsactiviteiten nog even op zich wachten. Maar een bezoek aan de winkel is zeker al de moeite waard. Om de veiligheid van de medewerkers en de klant te waarborgen, zijn de nodige maatregelen getroffen. Zo hanteert Nelson onder andere een maximaal aantal klanten per winkel, zodat iedereen op veilige afstand van elkaar kan winkelen en is de kassa voorzien van een preventiescherm. ‘Wij doen er alles aan om de klant een veilige en prettige shopervaring te geven en hopen snel onze Groningse fans in de winkel te mogen verwelkomen’, aldus storemanager Dick Wachtmeester.

Over Nelson Schoenen
Nelson Schoenen is een vooruitstrevende schoenretailer met ruim 100 Nelson winkels en nelson.nl. Het assortiment voor dames, heren en kinderen kenmerkt zich door merken als Dr. Martens, Skechers, Nike, Timberland en Ecco aangevuld met een private label collectie. In de 10 Nelson premium stores in diverse grote steden wordt de collectie verder aangevuld met een hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Steve Madden en Van Lier.

Nelson heeft een duidelijke omnichannel strategie ontwikkeld die zich richt op beleving, innovatie en service, zowel in de fysieke winkels als online. Daarbij staat de klant centraal binnen alle verkoopkanalen. De andere pijler van de schoenretailer zijn de 46 monobrandstores van o.a. Ecco, Skechers en Timberland, gevestigd op A- locaties in Nederland.