vrijdag 22 april 2016

Nelson doneert aan Orange Babies

Gisteravond vond de feestelijke opening plaats van de nieuwste Nelson winkel aan de Nieuwendijk in Amsterdam.

Gisteravond vond de feestelijke opening plaats van de nieuwste Nelson winkel aan de Nieuwendijk in Amsterdam. Tijdens de opening van deze eerste premium store én tevens 75ste Nelson winkel, werd de bekendmaking gedaan van een nieuw te bouwen weeshuis in samenwerking met stichting Orange Babies en nam ambassadrice Caroline Tensen tevens een extra cheque van € 15.000,- in ontvangst.

Nelson Schoenen is sinds 2009 een vaste partner van Orange Babies. Door middel van de speciale 'Orange Babies by Nelson' schoenenlijn, waarbij een deel van de opbrengst ten goede komt aan de weeskinderen in Afrika, werken Nelson en Orange Babies succesvol samen.

De opening van de 75ste Nelson schoenen winkel op een prominente plek in Amsterdam was de aanleiding voor een volgende stap in de samenwerking. "De store opening is voor Nelson een belangrijke stap en we zijn dankbaar dat Nelson bij het vieren van hun succes, ook denkt aan de samenwerking die er is met Orange Babies. Met de bouw van het nieuwe weeshuis in één van de armste sloppenwijken van Okahandja in Namibië, kunnen we zo'n 20 weeskinderen een toekomst bieden", aldus Caroline Tensen. Daarnaast werd er door Nelson directeur- en eigenaar- Paul Neelissen een aanvullende cheque overhandigd ter waarde van € 15.000,- om het weeshuis een 'upgrade' te geven en het leefcomfort van de kinderen verder omhoog te brengen. "Met dit extra budget wordt er een speeltuin gerealiseerd en kan er extra geld worden geïnvesteerd in onderwijs en het wooncomfort van de kinderen", aldus Paul Neelissen.

"Wij vinden het fantastisch dat Nelson met dit nieuwe project, de langdurige steun en toewijding nog eens extra onder de aandacht brengt” - Caroline Tensen namens de stichting.

Met de opening van de eerste premium store lanceert Nelson de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept. De stempel 'premium' zit hem met name in de beleving, de exclusievere merken en de innovatie die het winkelen voor de klant nog prettiger maakt. De premium store is een passende stap in de groei van de schoenenretailer.

Nelson Schoenen

Nelson Schoenen is een vooruitstrevend familiebedrijf op het gebied van schoenenmode. Naast vooruitstrevendheid kenmerkt Nelson zich ook door een lange historie. In 1949 startte het familiebedrijf met de eerste winkel. De inmiddels 75 Nelson winkels kenmerken zich door een breed assortiment van dames-, heren-, en kinderschoenen van internationale A-merken zoals Ecco, Timberland, Converse, Gabor, Nike en Van Lier, aangevuld met een private label collectie. Onlangs kondigde Nelson de overname aan van schoenketen Dolcis, na integratie van deze formule binnen het Nelson concept zal het totaal aantal winkels uitkomen rond de 100 winkels.

Daarnaast biedt Nelson haar brede collectie ook aan via Nelson.nl en via hét online warenhuis Wehkamp.nl. Nelson heeft een duidelijke omnichannelstrategie ontwikkeld die zich richt op beleving, innovatie en service, zowel in de fysieke winkels als online. Daarbij staat de klant centraal binnen alle verkoopkanalen.

De andere pijler van de schoenretailer zijn de 35 brandstores van Ecco, gevestigd op A- locaties in Nederland

Orange Babies

Orange Babies helpt zwangere vrouwen met hiv en hun baby’s en kinderen in Zuidelijk Afrika. De hoofd doelen van Orange Babies zijn:

  • Het voorkomen dat een zwangere vrouw het hiv-virus doorgeeft aan haar (ong)geboren baby.
  • Het helpen van mensen die (indirect) slachtoffer zijn geworden van hiv en aids.

Orange Babies ondersteunt meerdere projecten in Zuid-Afrika, Namibië en Zambia. In Soweto, het dichtstbevolkte town-ship van Zuid-Afrika, hebben zij het aantal kinderen, dat met hiv ter wereld komt, weten terug te dringen van 30% naar 2%. Met dit fantastische resultaat bouwt de stichting verder aan een hiv-vrije generatie.

Beschikbare media