Maatregelen COVID-19
Onze fysieke winkels zijn op dit moment geopend om te shoppen op afspraak. Lees hier meer over de mogelijkheden.
We hanteren een ruimere retourtermijn voor winkelaankopen: de retourtermijn van 14 dagen gaat in op het moment dat onze winkels weer volledig zijn geopend (zonder afspraak te maken). Je kunt vanaf dit moment jouw gekochte schoenen weer ruilen of retourneren in de Nelson winkels door het maken van een afspraak op deze pagina.
Neem hiervoor contact op met jouw Nelson winkel, dan kijken we naar een oplossing. Het telefoonnummer van onze winkels vind je op de Winkels-pagina.
Nederland
De actuele levertijd vind je o.a. bovenaan de website, onder de bestelknop en in de winkelmand. Wel kan het zijn dat jouw pakket door drukte wat langer onderweg is dan normaal bij pakketbezorger DHL. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl. Verstuur je naar een gesloten bedrijf of winkel, maar neemt deze nog wel zendingen aan? Dan moet dit vermeld worden bij de deurbel, anders stuurt DHL de zending retour.
België
DHL verzorgt bij ons het transport naar België, binnen België bezorgt bpost. Door extra maatregelen heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. In de bezorging naar consumenten zijn vertragingen van 1 tot 2 dagen.
Duitsland
Door de coronamaatregelen en vertragingen in de sortering en bezorging is de bezorgduur minimaal een dag meer. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl.
Vanaf 3 maart zijn onze fysieke winkels weer geopend op afspraak.
Totdat onze winkels weer volledig zijn geopend (zonder afspraak), is het niet mogelijk jouw pakketje af te leveren bij één van onze Nelson winkels. Je kunt tijdens het plaatsen van je bestelling kiezen voor het bezorgen van je pakketje bij één van de bijna 3.000 DHL ServicePoints. Bekijk hier jouw dichtstbijzijnde DHL ServicePoint. Houd er rekening mee dat een deel van de DHL ServicePoints aangepaste openingstijden kan hebben.
Pakketjes met als gekozen afleveradres een DHL ServicePoint dat inmiddels door de lockdown is gesloten, worden door DHL zo veel mogelijk op andere DHL ServicePoints bezorgd. Lukt dat niet, dan zullen deze door DHL retour worden gezonden naar ons centrale magazijn. Zodra we jouw pakketje weer hebben ontvangen, sturen we deze op naar het door jou opgegeven factuuradres. Je ontvangt een DHL Track & Trace mail zodra jouw pakketje opnieuw is overhandigd aan DHL. Houd er rekening mee dat de levering van jouw pakketje hierdoor vertraging oploopt.
Je kunt je pakket gratis retourneren via DHL-ServicePoints die tijdens de lockdown geopend zijn. Je kunt ook een afspraak maken in één van onze ruim 100 Nelson winkels om jouw pakketje te retourneren of te ruilen. Bekijk de Shop op afspraak pagina.
Door de recente sluiting van onze fysieke winkels en toenemende drukte op onze online kanalen, is de druk op onze klantenservice hoog. We doen ons uiterste best zo spoedig mogelijk contact met je op te nemen. Veel medewerkers werken daarnaast vanuit huis of volgens aangepaste diensten op 1,5 meter afstand. Ook hierdoor kan het soms voorkomen dat er vertraging optreedt, we vragen hiervoor je begrip.
Op dit moment nog wel, wel kan het langer duren dan normaal voordat je pakketje wordt bezorgd. Houdt ook rekening met minder keuze in afhaalpunten en pakketkluizen.
België
DHL verzorgt bij ons het transport naar België, binnen België bezorgt bpost. Door extra maatregelen heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. In de bezorging naar consumenten zijn vertragingen van 1 tot 2 dagen.
Duitsland
Door de coronamaatregelen en vertragingen in de sortering en bezorging is de bezorgduur minimaal een dag meer. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij DHL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee je de status van de levering kan volgen op dhlparcel.nl.
Ja, (niet-essentiële) winkels zijn geopend en dienen enkel als DHL-servicepoint. Bekijk op de DHL website de actuele openingstijden.
Nederland
Ja, verstuur je naar een gesloten bedrijf of winkel, maar neemt deze nog wel zendingen aan? Dan moet dit vermeld worden bij de deurbel, anders stuurt DHL de zending retour. In deze tijd kan het snel wijzigen, bekijk hier de meest actuele DHL-status.
België
Nee, is een zakelijke zending onderweg naar een gesloten locatie? Dan gaat het pakket retour naar het centrale magazijn van Nelson. Bekijk hier de meest actuele DHL-status. In deze tijd kan het snel wijzigen, bekijk hier de meest actuele DHL-status.
Laden..