Bezorgen en verzendkosten en/of afhalen Alle informatie over onze snelle bezorgmogelijkheden op een rij.
 

Nelson Schoenen biedt je een ruime keuze in de bezorging van jouw nieuwe schoenen.
De verzending en bezorging wordt geheel verzorgd door PostNL. In de meeste gevallen heb je een bestelling die voor 21.00u geplaatst is de volgende dag al in huis! 

 

Op welke manier(en) kan ik de online bestelling ontvangen?
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
1
: Op het huisadres.
2
: Op een ander adres dat is opgegeven bij het bestelproces als afleveradres (bijv. het adres van je werk).
3
: Bij een Nelson of Ecco schoenenwinkel naar keuze.

Je kunt de keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken. 

Ik laat mijn schoenen leveren in één van onze Nelson of Ecco winkels
Indien je de schoenen laat leveren in één van onze Nelson of Ecco winkels, zijn hier geen verzendkosten aan verbonden. Je dient bij het afhalen van de schoenen legitimatie mee te hebben en de order/leveringsbevestiging. Dit kan zowel digitaal als geprint. De schoenen worden enkel meegegeven aan de persoon welke als ontvanger op het pakket staat vermeld.

De voordelen van het afhalen in één van onze Nelson of Ecco winkels
1
: Af te halen tijdens winkelopeningstijden
2: Direct ruilen of je geld terug als het artikel niet naar wens is
3: Deskundig advies
4: Zoals gezegd worden er over bestellingen die je in één van onze Nelson of Ecco winkels afhaalt nooit verzendkosten gerekend.

Wat is de levertijd van een bestelling?

Voor de meeste artikelen geldt: van maandag tot en met vrijdag voor 21.00u besteld, de volgende dag al in huis. Bestellingen die op vrijdag na 21.00u en in het weekend geplaatst worden, worden gewoonlijk op dinsdag geleverd. De verwachte leverdatum vind je op de site bij ieder artikel. Selecteer de maat en de verwachte leverdatum verschijnt in beeld. Op het moment dat de bestelling wordt aangeboden bij PostNL, ontvang je van Nelson een e-mail met een Track & Trace code waarmee op de status van de levering gevolgd kan worden op de Pakket-service pagina van PostNL.

Er kan altijd iets mis gaan. Indien je bestelling na 7 dagen nog niet geleverd is, je geen bestelbevestiging of Track & Trace code hebt ontvangen; raden wij je aan contact op te nemen met onze Klantenservice via webshop@nelson.nl, via WhatsApp (06 - 22320413) of via telefoonnummer 088 - 0088112.

Als je een bestelling wilt laten bezorgen in het buitenland kan dat, wij versturen naar België, Duitsland en Luxemburg. Houd er wel rekening mee dat de levertijd enkele dagen extra kan zijn. Vermeld voor de zekerheid tijdens het bestelproces achter de plaatsnaam ook het land waar je de bestelling naar wilt versturen.

Let op: Retour sturen vanuit het buitenland is altijd volledig voor eigen rekening!

Betaal ik verzendkosten bij een bestelling?
Indien je een bestelling afhaalt in één van onze winkels, rekenen wij geen verzendkosten. Voor alle overige bestellingen geldt dat je geen verzendkosten betaalt indien de totale orderwaarde €39,95 of hoger is.
Is de totale orderwaarde hieronder dan betaal je een bijdrage van € 3.95.
Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten worden terugbetaald.
Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten niet worden terugbetaald.

Retourzending per post (van klant naar Nelson)
Indien je niet in de gelegenheid bent om je bestelling via een Nelson winkel te retourneren, kun je deze ook per post naar ons opsturen. Je dient de retourzending in dit geval naar onderstaand antwoordnummer te versturen, je betaalt €3,50 voor de retourzending ongeacht de grootte en het gewicht van het pakket:

Nelson Schoenen
Antwoordnummer 529
2130 WB Hoofddorp

Ruilen en retourneren is via één onze Nelson of Ecco winkels gratis.

Retourzendingen vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening.

Ik ben niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, wat nu?
Ben je niet thuis als PostNL bij de bestelling komt afleveren?
In de meeste gevallen probeert de bezorger van PostNL je pakket af te geven bij één van je buren.
Mocht dit het geval zijn dan zal de bezorger dit melden middels een briefje met daarbij vermeld het huisnummer waar de zending is afgegeven.

Indien de melding staat weergegeven dat de bezorger op een later tijdstip terugkomt kun je op https//onlineverzendservice.post.nl/ontvangen een eigen aflevervoorkeur doorgeven voor de tweede bestelpoging.
Let op: wijzigingen kunnen op de dag van de eerste bezorgpoging tot 22.00 uur worden doorgevoerd. Voer je geen wijziging door? Dan wordt de zending, volgens onze standaardprocedure, de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het aangegeven adres.

Zelf aangeven wanneer je het wilt ontvangen indien de eerste bezorgpoging niet is geslaagd
Op de website https://onlineverzendservice.postnl.nl/ontvangen kun je zien wanneer en hoe laat het pakket wordt afgeleverd. Ben je niet thuis op deze dag en tijdstip? Indien de pakketbezorger je bestelling niet heeft kunnen afleveren bij één van je buren, kan hij een bericht achterlaten met een unieke ‘Niet-thuis-code’. Met deze code is het mogelijk om op de website PostNL een keuze voor de tweede bezorging te maken.
Als ontvanger van een pakket heb je de volgende twee keuzes:
Andere dag en tijd / dagdeel
Je kunt ervoor kiezen het pakket op een andere dag te laten bezorgen. Je krijgt daarbij de keuze om een andere dag van aflevering aan te geven tot een week vooruit;
Bezorgen bij de buren
Voor deze tweede bezorgpoging kun je kiezen voor een afleveradres met dezelfde postcode. Bij deze keuze kan ook de optie dag met tijd worden meegenomen.

Nelson schoenen verzendt enkel bestellingen binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.