Terug naar boven

Genoeg bewegen wanneer je weinig tijd hebt Met deze tips kom ook jij aan voldoende beweging tijdens jouw drukke leven!

Blogger Sanneke
  • Sanneke
  • Blogger, Social Media / Content Marketeer

  • dinsdag 6 februari 2018
  • 846 keer bekeken

Leesduur: 2 minuten

‘Ik wil echt wel meer bewegen, maar ik heb gewoon niet genoeg tijd!’. Klinkt dit jou bekend in de oren? Ben je druk met het huishouden, je gezin, je baan en sociale leven? We begrijpen heel goed dat sporten er dan al snel bij in schiet. Toch is het erg belangrijk om genoeg te bewegen! Het is niet alleen gezond voor je lichaam, maar het werkt ook nog eens stress verlagend wat zorgt voor een goed humeur! En natuurlijk hoef je niet direct in de gewichten te hangen, met onderstaande tips verweef jij het ‘sporten’ eenvoudig met jouw drukke leven. Lees je mee?

1. Op kantoor
Heb je een baan op kantoor? Dan zijn jij en je bureaustoel waarschijnlijk onafscheidelijk, maar daardoor krijg je vaak niet voldoende beweging. Neem eens vaker de trap in plaats van de lift, loop naar je collega in plaats van te mailen of bellen. En moet je toch iemand via de telefoon spreken? Telefoneer dan lopend! Probeer ieder uur even op te staan om zelf drinken te halen. Zo blijf je gedurende de dag toch een in beweging. En nog een tip: kom je ’s morgens met de auto of fiets? Parkeer deze dan wat verder weg van de ingang en loop het laatste stuk.

2. Tijdens het huishouden

Denk je tijdens het stofzuigen, poetsen en strijken al genoeg te bewegen? Dat kan altijd beter! Span je spieren aan bij iedere handeling. Dat klinkt misschien wat raar, maar hierdoor laat je jouw lichaam nét een beetje harder werken. Dus boenen in plaats van vegen! Maak je altijd een sopje in een emmer die je het hele huis door sleept? Laat deze nu eens op één plek staan, zodat je telkens heen en weer moet lopen. Een andere tip: zet een uptempo nummer op en beweeg op de muziek. Grote kans dat je nét iets sneller en enthousiaster te werk gaat! En tot slot, doe je boodschappen lopend. Kun je niet alles in één keer meenemen? Mooi, dat betekent dus meer wandelen en tillen!

Gerelateerde artikelen Onze favorieten


3. Op een vrije dag
Dan ben je eindelijk vrij, zal je zien dat je nog steeds een volle agenda hebt… Je wilt leuke dingen doen met je gezin, vrienden nodigen je uit voor een gezellige avond of misschien wil je eindelijk wel eens op de bank ploffen om die serie te kijken waar iedereen het over heeft. Ook dan is het mogelijk om genoeg te bewegen! Ga met je kinderen naar het bos, het strand of de speeltuin en maak een stevige wandeling. Wil je iets gezelligs doen met vriendinnen? Gaan dan samen op pad! Wandel of fiets naar een café verder weg en beloon jezelf daarna met een lekker hapje of drankje. Wil je echt héél graag die ene serie zien? Sta dan wat vaker op van de bank en loop naar de keuken voor een glas drinken. Schenk deze niet helemaal vol, zodat je vaker moet op staan om bij te schenken.

Tot slot: Om het bewegen zo lang mogelijk vol te houden is het verstandig jouw beweging te verweven in je routine. Ben je jouw tanden aan het poetsen? Moet je wachten op de bus? Of op een vriend? Doe dit dan ook lopend! Vergeet bovendien niet om altijd een stappenteller bij je te dragen, zodat je aan het einde van de dag precies kunt zien wat je die dag bereikt hebt.  Zo blijf je jezelf motiveren!

Veel succes!

Auteur
Blogger Sanneke
  • Sanneke
  • Blogger, Social Media / Content Marketeer